Drukuj
Aktywna tablica

Miasto Łuków złożyło wniosek o udzielenie wsparcia finansowego w ramach Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2020-2024 – „Aktywna tablica” realizowanego w 2023 roku. Beneficjentami Programu są szkoły podstawowe, które będą korzystały z doposażenia w specjalistyczny sprzęt i oprogramowania do diagnozy i terapii uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Do Kuratorium w Lublinie wpłynęło łącznie 170 wniosków organów prowadzących oraz 329 wniosków dyrektorów szkół, zakwalifikowano 189 szkół, które wnioskowały o wsparcie finansowe, z czego wytypowano 151 szkół województwa lubelskiego do objęcia wsparciem finansowym.

Do programu „Aktywna tablica” wnioski złożyły 2 szkoły podstawowe, dla których organem prowadzącym jest Miasto Łuków t.j. Szkoła Podstawowa nr 2 z Oddziałami Dwujęzycznymi, w Łukowie która miała 16% uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz Szkoła Podstawowa nr 5 w Łukowie, która miała 5% uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Szkoła Podstawowa nr 1 w Zespole Szkolno-Przedszkolnym, Szkoła Podstawowa nr 3 oraz Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w ramach programu „Aktywna tablica”, dla których organem prowadzącym jest Miasto Łuków otrzymały wsparcie w roku 2022.

W wyniku rozstrzygnięcia naboru wniosek Szkoły Podstawowej nr 2 z Oddziałami Dwujęzycznymi w Łukowie został rozpatrzony pozytywnie. Szkoła otrzyma wsparcie finansowe w łącznej kwocie 35 000 zł stanowiące 80% kosztów, przy wkładzie własnym 8 750 zł, który stanowi 20% kosztów. Całkowita wartość projektu wynosi 43750 zł.

W ramach Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno – komunikacyjnych – „Aktywna tablica” zostanie zakupiony specjalistyczny sprzęt i oprogramowania do diagnozy i terapii uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Interaktywne pomoce dydaktyczne i narzędzia do terapii procesów komunikacji będą służyć szkołom, w których uczą się uczniowie posiadający różnorodne zaburzenia rozwojowe, zaburzenia związane z koncentracją uwagi, autyzmem, ADHD, problemami emocjonalnymi, zaburzenia utrudniające lub uniemożliwiające prawidłowy proces uczenia.