Burmistrz Miasta Łuków informuje, że w związku z sytuacją gospodarczą z powodu epidemii koronawirusa (SARS-CoV-2) – przedsiębiorcy – podatnicy podatku od nieruchomości (osoby prawne i fizyczne), którzy z powodu stanu epidemii utracili swoje dochody mogą skorzystać z pomocy w formie:
- 1. Odroczenia terminu płatności należności bieżącej lub/i zaległości na okres od 3 do 6 miesięcy.
- 2. Rozłożenia na raty należności bieżącej lub/i zaległości, określając liczbę i wysokość rat (maksymalnie do końca 2020 roku).
Pomoc, o której mowa powyżej będzie udzielana w ramach pomocy de minimis:
- dla osób prawnych – obejmujących raty od kwietnia do czerwca 2020 roku
- dla osób fizycznych – obejmującą II ratę za 2020 rok.
Decyzja o udzieleniu pomocy będzie podejmowana po złożeniu przez podatnika odpowiedniego wniosku.
Przedsiębiorca wraz z wnioskiem powinien złożyć wymagane dokumenty:
- 1. Zaświadczenie/oświadczenie o uzyskaniu pomocy de minimis, jaką otrzymał w roku 2020 (na dzień złożenia wniosku) oraz w ciągu 2 poprzedzających lat podatkowych albo oświadczenie o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie.
- 2. Formularz informacji przy ubieganiu się o pomoc de minimis (do pobrania).
- 3. Sprawozdania finansowe za okres 3 ostatnich lat obrotowych.
- 4. Dokumenty finansowe za I kwartał 2020 i następne oraz inne dokumenty obrazujące utratę płynności finansowej w związku z ponoszeniem konsekwencji ekonomicznych z powodu COVID-19.
Obowiązek złożenia powyższych dokumentów wynika z art. 37 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 roku o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej ( Dz.U. z 2020 r. poz. 708).
Burmistrz Miasta Łuków
/-/ Piotr Płudowski