Burmistrz Miasta Łuków działając na podstawie art. 13 w związku z art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U. z 2020 r. poz. 1057 ze zm.) oraz Uchwały Nr XXVIII/223/2020 Rady Miasta Łuków z 24 września 2020 r. sprawie uchwalenia Rocznego Programu Współpracy Miasta Łuków z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2021 r. (Dz. Urz. Woj. Lub. 2020.4788) ogłasza otwarty konkurs ofert na realizację zadań miasta o charakterze pożytku publicznego w 2021 roku w zakresie wspierania i upowszechniania kultury fizycznej i sportu i jednocześnie zaprasza do składania ofert.
Celem konkursu jest wyłonienie najlepszych ofert w niżej wymienionym zakresie.
Oczekiwane rezultaty realizacji zadania publicznego: wzrost zainteresowania kulturą fizyczną i sportem wśród mieszkańców Miasta Łuków. Zachęcenie mieszkańców do aktywnego spędzania wolnego czasu.
I. Konkurs ofert dotyczy następujących zadań - kwota zabezpieczona do 513 500 zł:
- Upowszechnianie kultury fizycznej i sportu w środowisku szkolnym w obwodzie Zespołu Szkolno - Przedszkolnego w Łukowie - kwota zabezpieczona do 12 000 zł. Termin wykonania zadania: od dnia wskazanego w umowie do 30 listopada 2021 r.
- Upowszechnianie kultury fizycznej i sportu w środowisku szkolnym w obwodzie Szkoły Podstawowej nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Łukowie - kwota zabezpieczona do 6 000 zł. Termin wykonania zadania: od dnia wskazanego w umowie do 30 listopada 2021 r.
- Upowszechnianie kultury fizycznej i sportu w środowisku szkolnym w obwodzie Szkoły Podstawowej nr 5 w Łukowie - kwota zabezpieczona do 6 000 zł. Termin wykonania zadania: od dnia wskazanego w umowie do 30 listopada 2021 r.
- Upowszechnianie kultury fizycznej i sportu w środowisku szkolnym w obwodzie Szkoły Podstawowej nr 2 z Oddziałami Dwujęzycznymi w Łukowie - kwota zabezpieczona do 6 000 zł. Termin wykonania zadania: od dnia wskazanego w umowie do 30 listopada 2021 r.
- Upowszechnianie kultury fizycznej i sportu w środowisku szkolnym w obwodzie Szkoły Podstawowej nr 3 w Łukowie - kwota zabezpieczona do 6 000 zł. Termin wykonania zadania: od dnia wskazanego w umowie do 30 listopada 2021 r.
- Prowadzenie sekcji piłki ręcznej - szkolenie i udział w zawodach - kwota zabezpieczona do 27 500 zł. Termin wykonania zadania: od dnia wskazanego w umowie do 31 grudnia 2021 r.
- Szkolenie i współzawodnictwo sportowe dzieci i młodzieży szkolnej na poziomie szkół podstawowych i ponadpodstawowych w piłce nożnej, obejmujące min. 5 grup szkoleniowych w różnych kategoriach wiekowych, szkolenie i współzawodnictwo sportowe w podnoszeniu ciężarów i kulturystyce, w zapasach, w boksie, piłce siatkowej, zgłoszonych w okręgowych związkach sportowych - kwota zabezpieczona do 390 000 zł. Termin wykonania zadania: od dnia wskazanego w umowie do 31 grudnia 2021 r.
- Organizacja imprez sportowo-rekreacyjnych dla osób niepełnosprawnych - kwota zabezpieczona do 7 000 zł. Termin wykonania zadania: od dnia wskazanego w umowie do 30 listopada 2021 r.
- Prowadzenie sekcji pływackiej - szkolenie i udział w zawodach - kwota zabezpieczona do 13 000 zł. Termin wykonania zadania: od dnia wskazanego w umowie do 30 listopada 2021 r.
- Szkolenie w zakresie piłki nożnej chłopców do wieku trampkarza młodszego na bazie miejskich szkół podstawowych (min. 3 grupy szkoleniowe w różnych kategoriach wiekowych), - kwota zabezpieczona do 13 000 zł. Termin wykonania zadania: od dnia wskazanego w umowie do 30 listopada 2021 r.
- Aktywizacja sportowa w kierunku promocji sportów i rekreacji sezonowej poprzez zajęcia teoretyczne oraz treningi kondycyjne i zdrowotne - kwota zabezpieczona do 20 000 zł. Termin wykonania zadania: od dnia wskazanego w umowie do 31 grudnia 2021 r.
- Szkolenie i współzawodnictwo sportowe w szachach dla mieszkańców Łukowa - kwota zabezpieczona do 7000 zł. Termin wykonania zadania: od dnia wskazanego w umowie do 30 listopada 2021 r.
II. Zasady przyznawania dotacji:
- W postępowaniu konkursowym wybrane zostaną najkorzystniejsze oferty zgodnie z zasadami określonymi w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U. z 2020 r. poz. 1057 ze zm.).
- Do składania ofert w konkursie uprawnione są organizacje pozarządowe oraz podmioty określone w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (Dz.U. z 2020 r. poz. 1057 ze zm.) działające na terenie Miasta Łuków lub na rzecz jej mieszkańców w zakresie powyżej wymienionych zadań.
- Ofertę należy sporządzić według wzoru zawartego w Załączniku nr 1 do rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. poz. 2057 z 2018 r.):
- Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji. Dotację na realizację zadania otrzyma podmiot lub podmioty, których oferta zostanie wybrana w postępowaniu konkursowym.
- Uruchomienie środków na realizację zadania nastąpi na podstawie umowy zawartej pomiędzy Burmistrzem Miasta Łuków, a podmiotem, którego oferta zostanie wybrana.
- Zlecanie realizacji zadania publicznego, nastąpi w formie:
- powierzania wykonywania zadania publicznego, wraz z udzieleniem dotacji na finansowanie jego realizacji, lub
- wspierania wykonywania zadania publicznego, wraz z udzieleniem dotacji
na dofinansowanie jego realizacji.
- Konkurs jest jednoetapowy.
- Decyzję o wyborze ofert i o udzieleniu dotacji podejmuje Burmistrz Miasta Łuków,
w oparciu o opinię Komisji Konkursowej. - W przypadku, gdy suma wnioskowanych dotacji, wynikająca ze złożonych ofert, przekracza wysokość środków przeznaczonych na realizację zadania, Burmistrz Miasta Łuków zastrzega sobie możliwość zmniejszenia wysokości wnioskowanego dofinansowania. W przypadku, gdy organizacja otrzymała dotację w wysokości niższej niż wnioskowana, Burmistrz Miasta Łuków oraz realizator zadania dokonują uzgodnień, których celem jest doprecyzowanie warunków
i zakresu realizacji zadania, zachowując podstawowe cele merytoryczne zadania i deklarowaną kwotę środków własnych zawartą w ofercie lub zaktualizowanych w harmonogramie
i kosztorysie.
Szczegółowe warunki realizacji zadania zostaną określone w umowie zawartej na podstawie Ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. Zadania winny być realizowane z najwyższą starannością, zgodnie z zawartą umową oraz przepisami w zakresie opisanym w ofercie. Zadania powinny być realizowane na terenie Miasta Łuków lub na rzecz jego mieszkańców.
III. Termin i warunki składania ofert:
- Rozpoczęcie naboru ofert ustala się od dnia 25 stycznia 2021 roku. Oferty należy składać w Punkcie Obsługi Interesanta Urzędu Miasta Łuków, ul. Piłsudskiego 17 pokój nr 19 (parter), osobiście lub listownie w nieprzekraczalnym terminie do dnia 16 lutego 2021 roku do godz. 15:30 - (o zachowaniu terminu decyduje data wpływu oferty do Urzędu Miasta Łuków
w wyznaczonym terminie). - Oferty, które zostaną złożone po wyznaczonym terminie nie będą brane pod uwagę w konkursie i zostaną zwrócone oferentowi bez otwierania.
- Oferta powinna być złożona w zamkniętej kopercie, na której należy umieścić następujące informacje:
- pełną nazwę podmiotu składającego ofertę,
- pełną nazwę zadania publicznego zgodnie z treścią ogłoszenia, na które składana jest oferta konkursowa z dopiskiem „Oferta na konkurs zadań pożytku publicznego 2021 r.”.
- Odpowiedzialność za dostarczenie oferty w terminie spoczywa na wnioskodawcy i żadne wyjaśnienia dotyczące opóźnień wynikających z winy wnioskodawcy nie będą brane pod uwagę.
- Ofertę należy złożyć w 1 egzemplarzu.
- W jednej opisanej kopercie, może być umieszczona tylko jedna oferta.
- Do oferty należy dołączyć aktualny statut organizacji potwierdzony przez upoważnione
do tego osoby „za zgodność z oryginałem” z podpisem i datą. - Do oferty można dołączyć dokumenty, które będą pomocne przy ocenie oferty np. pisemne rekomendacje, listy intencyjne, kwalifikacje osób realizujących zadanie, itp.
- W przypadku składania załączników w formie kserokopii powinny być one potwierdzone „za zgodność z oryginałem” przez osoby uprawnione do reprezentacji oferenta, zgodnie
z dokumentami, bądź na każdej ze stron z podpisem i datą. - Oferta powinna być podpisana przez osoby upoważnione do tego, zgodnie z zapisami statutu i aktualnego odpisu z rejestru lub ewidencji. Jeżeli osoby uprawnione nie posiadają pieczątek imiennych, podpis musi być złożony pełnym imieniem i nazwiskiem w sposób czytelny z podaniem pełnionych funkcji.
- W celu uniknięcia błędów formalnych należy zwrócić uwagę na poprawność oświadczeń, które znajdują się w treści oferty realizacji zadania publicznego.
- Oferty należy sporządzać wg następujących zasad:
- formularz oferty należy opracować w języku polskim,
- nie wolno dokonywać żadnych zmian w układzie wyznaczonym wzorem ofert,
- oferta musi być kompletna i zawierać odpowiedzi na wszystkie wymagane pytania, jeżeli którekolwiek pytanie nie dotyczy oferenta czy zgłaszanego przez niego projektu, należy wpisać „nie dotyczy”,
- strony ofert winny być ze sobą połączone np. zszyte i wszystkie strony oferty powinny być ponumerowane.
- Oferent winien jest przedstawić ofertę zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji, gwarantując wykonanie zadania w sposób efektywny, oszczędny i terminowy.
- Oferent odpowiada za rzetelność, poprawność i kompletność oferty oraz zawartych w niej informacji.
- Termin związania ofertą ustala się do dnia podpisania umowy.
- Treść ogłoszenia o niniejszym konkursie, druk oferty w wersji elektronicznej jest dostępny na stronie www.lukow.pl. (aktualności), Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miasta Łuków, ul. Piłsudskiego 17, 21-400 Łuków - na parterze. Wersję papierową można otrzymać w Wydziale Edukacji, Kultury i Sportu Urzędu Miasta Łuków,
ul. Piłsudskiego 17, 21-400 Łuków. - Terminowe złożenie poprawnej i kompletnej oferty w konkursie nie jest równoznaczne
z przyznaniem dotacji. - Wypełnienie części III. pkt 6, tabela: Dodatkowe informacje dotyczące rezultatów realizacji zadania publicznego - jest nie obowiązkowe.
- Biorąc pod uwagę ryzyka i zagrożenia dotyczące sytuacji epidemicznej związanej z rozprzestrzenianiem się choroby COVID-19 oraz wynikającymi z tego faktu ograniczeniami, realizacja działań opisanych w ramach oferty zgłaszanej do konkursu musi uwzględniać spełnienie wszelkich aktualnych wymagań związanych z bieżącą sytuacją epidemiczną, zgodnie z obowiązującymi i systematycznie aktualizowanymi przepisami o ograniczeniach, nakazach i zakazach określonych w związku z wystąpieniu stanu epidemii w Polsce.
IV. Termin, tryb i kryteria stosowane przy dokonywaniu wyboru ofert:
- Otwarty konkurs ofert zostanie przeprowadzony w dniu 18 lutego 2021 r. o godz. 10.00. w siedzibie Urzędu Miasta Łuków, ul. Piłsudskiego 17, 21-400 Łuków, sali nr 107.
- Postępowanie konkursowe zostanie przeprowadzone przez Komisję Konkursową powołaną Zarządzeniem Burmistrza Miasta Łuków.
- Do Komisji Konkursowej mogą być powołane osoby, które wyraziły na to zgodę.
- Komisja Konkursowa składa się z 4 osób.
- W skład Komisji Konkursowej wchodzą przedstawiciele Burmistrza Miasta Łuków oraz osoby wskazane przez organizacje pozarządowe i podmioty wymienione w art.3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznym i o wolontariacie, nie biorące udziału w konkursie.
- Pracami Komisji Konkursowej kieruje Przewodniczący, a w przypadku jego nieobecności osoba przez niego wskazana.
- Komisja konkursowa dokonuje otwarcia kopert z ofertami w dniu i o godzinie, wyznaczonych w ogłoszeniu o konkursie, w obecności pełnego składu powołanej komisji.
- Na wstępie Przewodniczący Komisji, dokonuje na każdej z ofert poświadczenia jej wpływu poprzez weryfikację daty wpływu do Urzędu oraz wpis na każdej z kopert: „złożone
w terminie” oraz swoim podpisem, a następnie Komisja dokonuje podziału ofert na grupy odpowiadające poszczególnym dziedzinom zadań pożytku publicznego, które były przedmiotem ogłoszenia o konkursie. - Oferty podlegają sprawdzeniu pod względem formalnym, pod kątem kompletności i zawarcia w nich wszystkich danych wynikających z wzoru oferty i ogłoszenia o konkursie.
- Oczywiste błędy pisarskie i rachunkowe będą telefonicznie konsultowane przez Komisję z osobami upoważnionymi do składania wyjaśnień dotyczących oferty i poprawiane w obecności pełnego składu komisji.
- Oferty niekompletne nie podlegają ocenianiu przez komisję.
- Członkowie komisji dokonują opiniowania i punktowania ofert przyznając ofertom podlegającym rozpatrywaniu liczbę punktów w skali od 0 do 10.
- Przy opiniowaniu ofert, Komisja Konkursowa:
- ocenia możliwość zrealizowania zadania publicznego przez podmiot składający ofertę,
- ocenia przedstawioną kalkulację kosztów realizacji zadania, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania,
- przy ocenianiu ofert wnioskujących o wsparcie zadania uwzględnia planowany przez podmiot składający ofertę udział finansowych środków własnych lub środków pochodzących
z innych źródeł na realizację zadania publicznego, - ocenia proponowaną jakość wykonania zadania i kwalifikacje osób realizujących zadanie,
- uwzględnia planowany przez wnioskodawcę wkład osobowy, w tym świadczenia wolontariuszy i pracę społeczną członków organizacji i podmiotów realizujących zadanie,
- uwzględnia analizę i ocenę zlecanych zadań zrealizowanych przez wnioskodawców w latach poprzednich, biorąc pod uwagę rzetelność i terminowość wykonania oraz sposób realizowania na ten cel środków.
- Przewodniczący na ostatniej stronie każdej z ofert zawiera adnotację urzędową
z proponowaną kwotą zawarcia umowy, średnią liczbą punktów całego składu Komisji oraz swoim podpisem. Następnie, oferty przedstawia Burmistrzowi Miasta Łuków, który dokona wpisu : „Akceptuję” lub „Nie akceptuję” pod podpisem Przewodniczącego Komisji na ostatniej stronie oferty. - Przewodniczący komisji konkursowej niezwłocznie po zakończeniu prac komisji przekazuje całość dokumentacji konkursowej Burmistrzowi Miasta Łuków
- Konkurs ma charakter jawny.
- Środki pochodzące z dotacji mogą być wydatkowane po podpisaniu umowy i po otrzymaniu dotacji na konto Oferenta. Czas realizacji powinien obejmować okres przygotowania i przeprowadzenia zadania. Należy w nim uwzględnić czas na dokonanie płatności za faktury dotyczące realizacji zadania.
- Dotacje nie będą udzielane na: zakupy inwestycyjne i prace remontowo-budowlane, koszty wkładu rzeczowego (np. prace wolontariuszy, koszty wykorzystania własnego lub użyczonego sprzętu) ekwiwalenty, zwroty kosztów poniesione w związku z przygotowaniem psychofizycznym .
- Maksymalne wykorzystanie dotacji na koszty związane z przygotowaniem i trenowaniem zawodników wynosi 40% kwoty dotacji.
- Dopuszcza się dokonywanie przesunięć pomiędzy poszczególnymi pozycjami kosztorysu w wysokości do 10 % kwoty dotacji.
- Decyzja Burmistrza jest ostateczna i nie przysługuje od niej odwołanie.
- Ogłoszenie wyników konkursu zostanie umieszczone na stronie internetowej Miasta Łuków www.lukow.pl. (aktualności), Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miasta Łuków, ul. Piłsudskiego 17, 21-400 Łuków - na parterze, niezwłocznie po zatwierdzeniu wyboru ofert przez Burmistrza Miasta Łuków. O wynikach konkursu oferenci zostaną powiadomieni pisemnie.
Łuków, 25.01.2021 r.
Burmistrz Miasta Łuków
/-/ Piotr Płudowski
DO POBRANIA: