Rodzice lub opiekunowie prawni, którzy samodzielnie dowożą swoje dziecko z niepełnosprawnością do przedszkola, szkoły albo ośrodka oświatowego, mogą otrzymać zwrot kosztów przejazdu. Zwrot przysługuje na podstawie umowy zawartej z Burmistrzem Miasta Łuków.
Jak to działa?
- Miasto Łuków może zapewnić bezpłatny transport i opiekę.
- Jeżeli rodzice dowożą dziecko własnym samochodem – Miasto zwraca im koszty przejazdu.
- Zwrot obliczany jest według liczby przejechanych kilometrów i stawki za 1 km (ustalanej przez Radę Miasta).
- Umowa z rodzicami podpisywana jest w ciągu 14 dni od zgłoszenia, że to oni zajmują się dowozem.
Jakie dokumenty są potrzebne?
- Wniosek o zwrot kosztów przejazdu.
- Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego lub zajęć rewalidacyjno-wychowawczych.
- Zaświadczenie z przedszkola, szkoły lub ośrodka, że dziecko tam uczęszcza.
- Dowód rejestracyjny pojazdu (do wglądu).
- Aktualne ubezpieczenie samochodu (do wglądu).
- Zgoda właściciela samochodu na jego użytkowanie (jeśli pojazd nie należy do rodzica).
- Dowód osobisty rodzica/opiekuna (do wglądu).
Gdzie złożyć wniosek?
- Dokumenty należy składać od 19 sierpnia 2025 r. w Wydziale Edukacji Urzędu Miasta Łuków (ul. Piłsudskiego 17, I piętro, pokój 113).
DO POBRANIA:
- Pełna treść ogłoszenia - Zwrot kosztów przewozu niepełnosprawnego dziecka/ucznia do szkół i placówek oświatowych w roku szkolnym 2025/2026
- Wniosek o zwrot kosztów przejazdu
- Oświadczenie dot. pojazdu
Kontakt:
- Wydział Edukacji UM Łuków, tel. 25 797 66 51