Burmistrz Miasta Łuków informuje o możliwości składania wniosków o wypłatę dodatku węglowego w wysokości 3000 zł. Obsługę wniosków realizuje Wydział Spraw Społecznych Urzędu Miasta Łuków.
Dodatek węglowy przysługuje osobie w gospodarstwie domowym w przypadku, gdy głównym źródłem ogrzewania gospodarstwa domowego jest kocioł na paliwo stałe, kominek, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia, kuchnia węglowa lub piec kaflowy na paliwo stałe, zasilane paliwami stałymi, wpisane lub zgłoszone do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków, o której mowa w art. 27a ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków (Dz. U. z 2022 r. poz. 438, 1561 i 1576).
Przez paliwa stałe rozumie się węgiel kamienny, brykiet lub pelet zawierające co najmniej 85% węgla kamiennego. Dodatek węglowy wynosi jednorazowo: 3000 zł zarówno dla gospodarstwa domowego jednoosobowego, jak i gospodarstwa wieloosobowego.
Przez gospodarstwo domowe rozumie się:
- osobę fizyczną samotnie zamieszkującą i gospodarującą (gospodarstwo domowe jednoosobowe), albo:
- osobę fizyczną oraz osoby z nią spokrewnione lub niespokrewnione pozostające w faktycznym związku, wspólnie z nią zamieszkujące i gospodarujące (gospodarstwo domowe wieloosobowe).
Na potrzeby składania wniosków o wypłatę dodatku węglowego przyjmuje się, że jedna osoba może wchodzić w skład tylko jednego gospodarstwa domowego.
Dodatek węglowy nie przysługuje osobie w gospodarstwie domowym, na potrzeby którego zostało zakupione paliwo stałe, po cenie i od przedsiębiorcy, o których mowa w art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 23 czerwca 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach służących ochronie odbiorców niektórych paliw stałych w związku z sytuacją na rynku tych paliw (Dz. U. poz. 1477).
Wniosek:
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 16 sierpnia 2022 r. w sprawie wzoru wniosku o wypłatę dodatku węglowego, określony został wzór wniosku o wypłatę dodatku węglowego stanowiący załącznik do rozporządzenia. Druki wniosków dostępne są w Wydziale Spraw Społecznych Urzędu Miasta Łuków.
WNIOSEK O DODATEK WĘGLOWY MOŻNA POBRAĆ POD TYM ADRESEM.
Wnioski można będzie składać:
- elektronicznie na skrzynkę ePUAP Urzędu Miasta Łuków (w przypadku składania wniosku w formie elektronicznej wniosek ten opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub uwierzytelnia z wykorzystaniem profilu zaufanego);
- tradycyjnie (papierowo) w Wydziale Spraw Społecznych Urzędu Miasta Łuków, przy ul. Zdanowskiego 15, 21-400 Łuków, od poniedziałku do piątku, w godzinach od 7.30 do 15.30.
UWAGA!
Wniosek o przyznanie dodatku węglowego można składać do dnia 30 listopada 2022 r. Wnioski o wypłatę dodatku węglowego złożone po dniu 30 listopada 2022 r. pozostawia się bez rozpoznania.
Wszelkie dodatkowe informacje można uzyskać telefonicznie w Wydziale Spraw Społecznych Urzędu Miasta Łuków w godzinach 7.30-15.30 pod numerem 25 798 30 09.